Jak začít s posilováním?

Jak začít s posilováním?

Jak začít s posilováním?
5 (100%) 5 hlasů

Posilování je krásný sport, který si získává rok co rok větší popularitu. Není divu – majitelé posiloven lákají na nové stroje, na ještě účinnější trénink apod. Výhodou posilování je jeho efekt. Pokud je trénink nastaven správně, je možné si poměrně v krátké době vytvarovat postavu, posílit celé tělo a nejen to – při posilování se trénuje i psychická odolnost a vytrvalost. Chcete s ním začít, ale nevíte jak? Máme hned několik tipů, kterých by se měl držet každý začátečník.

Na začátku musí být odhodlání a rady

Pokud chcete začít posilovat, je třeba se pro věc nadchnout a pevně se rozhodnout. Chodit do posilovny, to totiž není záležitost na dvě hodiny v týdnu. Trénink by měl probíhat minimálně 3x týdnu a to na zhruba 2 hodiny. Může to být i méně, ovšem v tom případě nebude efekt tak velký. Pro začátek je třeba si najít místo, kam budete docházet. Dobrá posilovna musí nabízet nejen kvalitní stroje, ale i služby trenérů. Od nich si určitě nechte sestavit individuální cvičební plán. I když se vám možná ze začátku bude zdát, že byste klidně zvládli i větší zátěž, nedělejte to. Na začátku je totiž důležité se naučit správně cviky provádět a to jde lépe s menší zátěží. Nebojte se, pokud cviky zvládnete, zátěž vám trenér zvýší.

Je třeba velkých změn

Posilování je o vytrvalosti a současně také o změnách. Nejvýraznější z nich by měla být změna jídelníčku. Nejdůležitější je, abyste z jídelníčku vyřadili tučná jídla a zařadili více zeleniny, ovoce a b9lkovin. Pokud v tréninku vytrváte a budete mít už velkou zátěž, můžete užívat i některé doplňky stravy pro posílení organismu.

Rozhodněte o prioritách

Je třeba jíst 6krát denně, ale vy tvrdíte, že nemůžete, protože máte málo času. Nejlepší čas na aerobní cvičení je po probuzení, ale vy jste toho názoru, že to nestihnete, protože spěcháte do školy nebo do práce. Pokud má být pro vás cvičení prioritou, měli byste tomu přizpůsobit denní režim, stravování, rodinný život atd. Cest, jak se dá všechno sladit, je samozřejmě několik a nějaký čas potrvá, než začnete všechno stíhat a zvládat.

Úspěch musí být vidět

Vizualizace úspěchu je velmi důležitý motivační faktor. Zapojte všechny své smysly, aby se podíleli na vašem úspěchu. Cvičit byste měli nejen dobře oblečeni, ale i pozitivně naladěni a starosti byste měli nechávat doma nebo v práci. Pravidelně se važte, koukejte se v zrcadle, dávejte vědět svému okolí, co byste chtěli dosáhnout, a jak se zlepšujete (ale nebuďte zase až moc otravní).

Ozbrojte se stálou trpělivostí

Počítejte s tím, že částečné úspěchy se budou střídat s neúspěchy, že se dostanete do situací, které vás budou odrazovat od započaté cesty, že nebudete vždy přesvědčeni, že to má všechno smysl. Buďte však trpěliví! Cvičení není výsledkem jednoho okamžiku, je to životní styl a životní cesta. Neočekávejte zázraky zítra ani pozítří, buďte realisté. Ještě dříve, než poznáte výraznější změnu při pohledu do zrcadla, nebo budete měřit v pase o několik centimetrů méně a přes biceps o centimetry více, nepodceňujte maličkosti, protože celé cvičení a životní styl v tomto znamení se z nich skládá.

VIDEO: Jak začít cvičit v posilovně?

VIDEO: Jak začít ve fitness

VIDEO: 7 tipů pro začátečníky + jak poskládat trénink v posilovně?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *