Zásady zdravého stravování

Zásady zdravého stravování

Zdravé stravování je dnes obrovským trendem, což je samozřejmě skvělé, protože na každém rohu číhají nezdravá rychlá občerstvení, kterých neustále přibývá. Pokud žijete zdravým životním stylem, cítíte se skvěle, nemáte potřebu navštěvovat rychlá občerstvení, kde to voní jenom smaženými hranolky a hamburgery. Jednoduše se bez nich obejdete. Pokud se zdravým stravováním teprve začínáte, seznamte se s několika zásadami, které vám se zdravým stravováním ze začátku pomůžou.

Několik zásad zdravého stravování

  • Upřednostňujte čerstvé potraviny, pokud můžete. Je v nich obsaženo daleko více vitaminů a tělu prospěšných látek než v jakýchkoli jiných potravinách. Zároveň si však všímejte složení potravin. Při nákupu se vyhýbejte průmyslově zpracovaným potravinám a také polotovarům.
  • Na každé jídlo ve vašem jídelníčku si udělejte čas. Bez toho to nejde. Ke zdravému stravování nepatří rychlé hltání, ale naopak plynulý oběd, při kterém jíte jídlo v klidu. Důkladně ho žvýkejte, nespěchejte.
  • Obecně platí, že se jídlo jí čtyřikrát až šestkrát denně. Pauza mezi jídly by měla být dvě až tři hodiny. Jednotlivá jídla by neměla být velká, raději upřednostněte menší porce, než abyste se přejedli.
  • Každé jídlo z vašeho jídelníčku by mělo obsahovat vlákninu. Ta je obsažena například v zelenině nebo v ovoci. Nikdy však nekonzumujte ovoce a zeleninu dohromady, vždy jedno a poté druhé. Obecně platí, že ovoce se jí v dopoledních hodinách a zelenina v těch odpoledních.
  • Klasické přílohy vyměňte za celozrnné. Máme na mysli například pečiv, těstoviny nebo rýži.
  • Vaše večeře či jiné večerní jídlo by mělo mít minimální množství sacharidů. Zároveň by se neměly jíst sladkosti, neměl by se pít alkohol a také by se nemělo jíst ovoce.
  • Co se týče pitného režimu, je nutné ho dodržovat. Myslete však na to, že pít se může jenom voda z kohoutku, která je obohacena například citronem. Minerální vody, bublinkové nápoje nebo sladké šťávy jsou zakázány. Samozřejmě je zakázáno pít i alkohol.
  • Do svého jídelníčku zamíchejte kvalitní ovocné a bylinné nápoje, které do těla přinesou potřebné množství vitaminů.

Další příspěvky

Leave a Comment